Semester del 1 - Stockholm

Vi är just hemkomna efter en 2,5v lång bilsemester. Det har verkligen gått förhållandevis bra, barnen har åkt hundratals mil i bil med väldigt lite klagomål (om man bortser från Emriks frustration över spel på iPaden som han inte klarar av).
 
Samma dag som vi skulle åka fick jag naturligtvis åka in akut med min onda tand, där jag hade tappat en lagning. Det visade sig bero på att jag hade ett så stort hål i tanden att det inte fanns något kvar för lagningen att sitta fast i.... Så nu har jag 1mm tand kvar mellan den nya lagningen och tandens nerv och håller tummarna. Som tandis uttryckte sig "jag lovar, du kommer märka om den millimetern brister...".
 
Jag delar upp det lite tänkte jag, så får jag dokumenterat lite från varje del. Först Stockholm.
 
Vi startade med en liten nätt bilresa Luleå-Stockholm för att komma ner till familjen Sahlstedt-Hedberg för några dagar. De var fortfarande på Gotland när vi kom, men vi installerade oss ogenerat hemma hos dem och drog dagen därpå ut till familjen Lerner i deras nya idyll ute på Färingsö (kanske den heter?) för lite lek o pannkakslunch. Lisa var jättejättegravid (v.40) men studsade runt ändå och bar barn som att det inte bekom henne alls. Barnen lekte fint och det var kul att hinna prata med Lisa o Tobbe som vi inte träffat på superlänge!
 
 
 
Sen kom Sahlstedtarna hem och det var ett kärt kusinåterseende med mycket lek o stoj. Bland annat så åkte vi iväg till Naturhistoriska och kollade in djur och tryckte på knappar, till Tiams stora förtjusning.
 
Kusinerna äter middag
 
På väg in på Naturhistoriska
 
Bröderna brothers på en träsäl.
 
Vaddå enkelvagn?
 
Efter fyra dagar var det dags att dra vidare mot västkusten, del två kommer inom kort! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0