Semester del 3 - Falkenberg

Sedan kom vi då äntligen till Falkenberg. Tiam hade längtat och väntat, och eftersom Emrik hakar på det mesta han gör så längtade och väntade han också.. :-)
 
 
Kärt återbesök på Vallarna.
 
Den här gången hade vi bokat en stuga. Även om vi har massor med kompisar som vi kan bo hos så blir det ett väldigt runtflyttande och det är liksom inte som att man kan gå obemärkt förbi när man stövlar in fyra stycken med ett berg av packning. Stugan blev en fullträff, det var grymt skönt att ha sitt eget, och vi hade till och med egen liten trädgård, uteplats, grill mm som var avgränsat med ett staket så vi hade den alldeles för oss själva.
 
Vår alldeles egen altan.
 
En av dagarna åkte vi, i 29 graders hetta, upp till Liseberg för att åka byxorna av oss. All in, åkarmband till alla, för nu var det väl bara köra för iiiingen åker väl till Liseberg när det är så varmt?? Eller också gör man det tydligen. För där var mer folk än vanligt till och med. Tiam köade tålmodigt 45 minuter om och om igen, och vi överlevde dagen med nöd och näppe med hjälp av att blöta håret med kallt vatten och dricka litervis med vatten. Kul var det i alla fall, mest för mig och Tiam tror jag.
 
Kaninbåtar som uppvärmning.
 
Glad och tålmodig trots hettan.
 
Äntligen "stora hjulet" igen!
 
Mamma-o-pappa-selfie högt över Göteborg.
 
Ett annat nödvändigt stopp var naturligtvis Gekås i Ullared. Jag passade på att handla nästa storlek till barnen, och se till att de är kittade med skalkläder, regnkläder, jeans, vantar och mössor inför hösten. Med lite förberedande meditation och självsuggestion ("jag klarar det, djupa andetag bara, ett steg i taget, jag äääär inte arg på alla andra idioter som kör på mig bakifrån") så överlevde till och med Per nästan hela dagen, bara sista timmen han blev gnällig. Barnen? Nä det var inga problem.... ;-)
 
iPad i vagnen var en hit!
 
Vi hann träffa de flesta av de kompisar vi har där nere, vilket ju var jättekul förstås. Nästan ingen var på resande fot, och vi mixade grillmiddagar med strandhäng för brinnande livet. Vår sista kväll där fick vill till och med en hejdåfest - med karaoke!! Jag blir bara sämre och sämre på att sjunga med åren, men roligt var det! Per och Emrik åkte hem tidigare, men jag och Tiam var tvungna att hänga kvar och sjunga lite till!
 
Emrik, Tiam, Elin och Maja.
 
Emrik och Sofie leker på stranden.
 
Ringsegård
 
..där man får köra ända ner på stranden. Inte så mysigt kanske men sjuuukt praktiskt!
 
 
Tiam kom ihåg de flesta av sina kompisar när han träffade dem, och det var superkul att se dem leka tillsammans igen. Fick också träffa några från min mammagrupp som jag hängt så mycket med igen, men tyvärr inte alla den här gången. Bättre lycka nästa år!
 
Hejdå för den här sommaren Falkenberg... Vi kommer tillbaka nästa år igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0