Det är återbesöken!

I dessa bråda dagar, men supermycket på jobbet, en massa husbestyr, 3 x kalas på gång för Tiam, och en weekendresa om hörnet, så inser jag plötsligt vad det är som gör mig stressad.
 
Det är inte att-göra-listan, det är inte att hinna handla innan middagsdags, det är inte uppgifterna på jobbet eller ens vardagslogistiken för att se till att ingen hämtning missas. Det är ÅTERBESÖKEN av uppgifter man redan klarat av. Det är att banken glömt att skicka ut en ny dosa även fast jag bockat av att jag ringt och bett om en ny. Det är när personer man överlämnat uppgifter till glömmer bort att göra det så man måste påminna igen. Det är det där mailet som inte blev besvarat även fast man gett dem en deadline för att höra av sig, eller att Per glömmer bort något jag sagt.
 
Att måste föra upp samma uppgifter som man redan klarat av en gång på listan, oavsett om den är faktisk eller mer av bakhuvudetkaraktär - det är DET som skapar både stress och irritation. Dagens insikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0