Förhållningssätt

God grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.
 
Så var det nån smart och insiktsfull person som sa nån gång. Jag har de senaste veckorna insett att just "förhållningssätt" är ett ord som bör vara viktigt för mig. Energin som går åt för att stånga sig blodig för saker man inte kan påverka leder till slut till att man dukar under (vilket jag med all tydlighet redan bevisat en gång), och det jag bör fokusera på är att finna förhållningssätt gentemot dessa faktum istället. Hur jag ska förhålla mig till saker som är på ett visst sätt, och som förmodligen kommer utvecklas åt endera hållet, men där makten för att säga i vilken riktning inte ligger hos mig. Förhållningssätt är bra. Det är inte passivt, men inte heller destruktivt.
 
Vi har varit i Rom på semester, och det händer massa saker med husbygget. Jag ska skriva om detta också snart, men ikväll var det förhållningssätt som behövde vara i fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0