VAB, nya ord och sportbonanza

Ja alltså, den här veckan har ju varit ett pussel. Jo jag VET det här är verkligen inte nytt för många av er andra, men vi har ju varit ohyggligt förskonade från sjuka barn i det här huset, så nu när Tiam hade feber i sex dagar så stod vi lite som frågetecken. "Alltså hur gör man nu då?" En kombination av vabpussel, barn med på möte, morfar-och-Anne-vab och lite kvällsjobb tog oss igenom veckan till slut i alla fall!
 
Det som var väldigt roligt i sammanhanget var att Emrik, efter att från början ha varit mycket missnöjd med att vara själv på dagis, ändrat sig till att tycka att det var superkul att vara själv där. Han har till och med hittat sig en ny liten bästis som han har hängt med hela dagarna nu när han inte varit fullt sysselsatt med att springa efter storebrorsan.
 
Idag hittade Emrik på ett nytt ord. Tiam hade glömt sina strumpor i korridoren mellan sovrummen, och Emrik ville gärna tipsa honom om var de fanns. "Tiam, de ligger här i... öh... väggtunneln!" Så himla smart liksom!
 
Igår var det äntligen dags. Jag och Per körde sommarens första pingismatch i garaget. Det är så sjukt kul att spela pingis! Man kan lugnt säga att jag grämer mig över att igår var första gången. Snart är det vinter och garaget behövs till att härbärgera bilar igen.
 
Sen idag tog jag fram mina poiar för första gången sen jag fick barn tror jag. Är såklart rätt begränsad i detta pga axeln, men lite kunde jag köra i alla fall. Vid det här laget hade jag fått nån slags sporthybris och kastade mig utan rädsla i lag med Pers longboard - när jag ändå höll på liksom. Men alltså faktiskt, jag blev kanske typ 500% bättre på den där 45-minutarn jag höll på ändå. Fast för den som undrar så är jag fortfarande tillåten att använda den med ungefär samma restriktioner som Emrik har för att cykla trehjuling.
 
Som tur är finns det inga bildbevis på mina bravader. Men självklart förevigade jag barnen i alla fall.
 
Denna sport kräver inte hjälm men varvades med cykling, därav huvudbonaderna.
 
Two hands - yeah!
 
Kanske även jag borde hålla mig till den här modellen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0